ZST Mielec
Slider

Wycieczka w Tatry

W dniach 5 i 6 czerwca 2023r. uczniowie z klas 1GR, 1DG, 1BL, 1AL i 1BM  udali się na wycieczkę w Tatry. Pierwszy dzień zaczęliśmy wędrówką z przewodnikiem tatrzańskim na Rusinową Polanę, gdzie można było podziwiać piękną  panoramę gór, a także skosztować prawdziwych oscypków oraz żętycy. Następnie zdobyliśmy szczyt Tatr Wysokich-Gęsią Szyję o wysokości 1489 m n.p.m. Niedosyt widoków zaprowadził niektórych z nas na kolejną górę-Gubałówkę, na którą ze względu na zmęczenie, dostaliśmy się kolejką.  Pozostali spędzili czas na słynnych zakopiańskich Krupówkach, gdzie mieli okazję zakupić pamiątki.

Drugi dzień wycieczki zabrał nas do słowackiej części Tatr. Po przejażdżce kolejką gondolową w Bachledowej Dolinie udaliśmy się na Ścieżkę w koronach drzew (Chodnik korunami stromov), której długość wynosi 1234 metry i pnie się ona do wysokości 32 metrów. Na szczycie wieży widokowej najodważniejsi zdecydowali się wejść na specjalną, ruchomą siatkę. Widok z tego miejsca obejmuje nie tylko Tatry, przy ładnej pogodzie można z niego podziwiać Pieniny a nawet Babią Górę.

Następnym punktem naszej podróży był Stary Smokowiec, skąd udaliśmy się na Hrebienok 1285 m n.p.m .kolejką linowo-terenową. Ze szczytu powędrowaliśmy do Wodospadów Zimnej Wody, które zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze zaporę w Niedzicy, z której mogliśmy podziwiać ruiny zamku Czorsztyn oraz zamek Niedzica.

Wycieczka z pewnością dostarczyła uczestnikom niezapomnianych wrażeń i zachęciła do aktywnego spędzania wolnego czasu.

Wyjazd zorganizowała M. Popiołek sprawując opiekę nad młodzieżą razem z paniami  A. Cichoń, A. Gąsowską-Gil i K. Szewc.