ZST Mielec
Slider

Wycieczka w Tatry

W dniach 9 i 10 czerwca 2022r. uczniowie z klas 3BZp, 3DZp i 3CZp udali się na wycieczkę w Tatry. Pierwszy dzień zaczęliśmy od wędrówki z przewodnikiem tatrzańskim na Rusinową Polanę, gdzie można było podziwiać piękną  panoramę gór, a także skosztować prawdziwych oscypków oraz żętycy. Następnie zdobyliśmy szczyt Tatr Wysokich-Gęsią Szyję o wysokości 1489 m n.p.m. Niedosyt widoków zaprowadził nas na kolejną górę-Gubałówkę, na którą ze względu na zmęczenie, dostaliśmy się kolejką. Dzień zakończyliśmy wspólnym pieczeniem kiełbasek i oglądaniem zdjęć.

Drugiego dnia wycieczki wybraliśmy się do słowackiej części Tatr. Po przejażdżce kolejką gondolową w Bachledowej Dolinie udaliśmy się na Ścieżkę w Koronach Drzew (Chodnik Korunami Stromov), której długość wynosi 1234 metry i pnie się ona do wysokości 32 metrów. Na szczycie wieży widokowej najodważniejsi zdecydowali się wejść na specjalną, ruchomą siatkę. Widok z tego miejsca obejmuje nie tylko Tatry, można z niego podziwiać Pieniny a nawet Babią Górę.

Następnym punktem naszej podróży był Stary Smokowiec, skąd udaliśmy się na Hrebienok (1285 m n.p.m.) kolejką linowo-terenową. Ze szczytu powędrowaliśmy do Wodospadów Zimnej Wody, które zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze zaporę w Niedzicy, z której mogliśmy podziwiać ruiny zamku Czorsztyn oraz zamek Niedzica.

Wycieczka z pewnością dostarczyła uczestnikom niezapomnianych wrażeń i zachęciła do aktywnego spędzania wolnego czasu.

Wyjazd zorganizowała mgr M. Popiołek sprawując opiekę nad młodzieżą razem z panią mgr S. Gołas.